« terug naar vorige pagina

Nieuws


Bereikbaarheid in de zomer, minder bezetting

De zomervakantie gaat bijna van start en ook bij Groepspraktijk Huizen gaan we met vakantie. Wij zorgen voor een goede bezetting en blijven volgens onze vaste tijden bereikbaar.
In de eerste twee weken in augustus kan je alleen bellen voor een afspraak op dezelfde dag. Er worden in die weken dus geen afspraken ingepland die eerder worden aangevraagd. Alvast bedankt voor je begrip!

*****************************************************************************************************************************************************************************

Midstream urine

Voordat u de urine opvangt:
– veeg de vagina (van voor naar achter) of penis schoon met een vochtig washandje.
  (gebruik hierbij geen zeep!)

Bij vrouwen is het belangrijk dat de schaamlippen gespreid worden bij het plassen, zodat de urine niet langs de huid loopt.
Bij mannen is het belangrijk de voorhuid iets terug te schuiven, zodat de urine hier niet langsloopt.

  • U begint met plassen in het toilet en houdt na enkele seconden de opvangbeker of het steriele potje onder de urinestraal.
  • De plasstraal die u na de eerste seconden produceert geeft voor dit onderzoek de schoonste, best te beoordelen urine, midstream urine genoemd.
  • Lever het potje met de ingevulde vragenlijst in vóór 10.00 uur bij de Groepspraktijk.

****************************************************************************************************************************************************************************

Telefonische bereikbaarheid

De praktijk is tussen 12.00 – 13.00 uur en na 16.30 uur alleen voor spoed telefonisch bereikbaar.
Na 17.00 uur belt u voor spoedgevallen met de huisartsenpost 088-1309600 .

De wachttijden kunnen enigszins oplopen, het is erg druk op dit moment. Onze assistentes doen hun best om u zo spoedig mogelijk te woord te staan.
U kunt gebruik maken van ons ‘call back systeem’, u wordt dan op een afgesproken tijdstip terug gebeld door de assistente.

Namens alle artsen en medewerkers Groepspraktijk hartelijk dank voor uw begrip.

*****************************************************************************************************************************************************************************

Toelichting MedGemak app

De MedGemak app is beschikbaar voor patiënten van de Groepspraktijk en voor de apotheek.

Met de MedGemak app krijgen gebruikers van MijnGezondheid.net een extra en vooral laagdrempelige mogelijkheid om hun huisartsenpraktijk- en apotheekzaken te regelen.
Via hun telefoon of tablet, waar en wanneer zij dat willen. Groot voordeel voor de gebruiker: na het eenmalig koppelen van de app aan MijnGezondheid.net met DigiD, kan de
gebruiker vervolgens in MedGemak inloggen met een vijf-cijferige code.

Met de MedGemak app kunt u gebruik maken van de volgende functionaliteiten:
• online afspraken maken bij de huisarts
• berichten ontvangen van de huisarts of de apotheek
• e-consult versturen met bijlagen naar de huisarts of de apotheek
• pushberichten ontvangen, bijvoorbeeld ter herinnering aan een afspraak

  • Inloggen MijnGezondheid.net
  • Klik op de homepagina rechts boven op ‘Inloggen MijnGezondheid.net’ en log in
  • Indien u inlogt kunt u gebruik maken van Mijngezondheid.net 
  • Download de MedGemak app op uw telefoon
  • Via MijnGezondheid.net ontvangt u een code om de MedGemak app te activeren

https://home.mijngezondheid.net/medgemak/

De MedGemak app kunt u downloaden via de App-store.

************************************************************************************************************************************************************************

Afspraken POH-GGZ

Wij informeren u dat bij het maken van een afspraak met de praktijkondersteuner GGZ een behandelovereenkomst met u en de praktijkondersteuner POH-GGZ wordt opgesteld na het afronden van de intake. Onderdeel van deze behandelovereenkomst is dat, wanneer u niet binnen 24 uur een afspraak afbelt, u een factuur toegestuurd krijgt. Om deze spreekuren met lange afspraken te kunnen waarborgen zijn we genoodzaakt om deze maatregel te treffen.

We vragen uw begrip hiervoor.

***************************************************************************************************************************************************************************